14 November.

Börjar bli riktigt sugen på att isen ska lägga sig på sjön nu så man kan börja fiska igen.. båten är upptagen för säsongen..

Sitter just nu och tittar på en rolig film om gäddor med Emanuel, och hörde precis en rolig kommentar:


"En riktig gäddfiskare, som lever för sitt fiske, ska inte ha råd med en fin bil, eller en dyr båt. Om man ändå har det, så betyder det att man jobbar för mycket. Arbete är inte bra för ens fiske.... Det har tillochmed en hämmande effekt."

Detta är en bild från i höstas när jag tog min första och enda gös, 1.6kg vägde den!
Tyvärr har jag dragit på mig en ruskig förkylning, haft hjärtklappningar och så, så det är nog inte värt att åka till gymmet nu, men kosten försöker jag iallafall hålla. Attans, så går det när man dricker, hör på en vis man små barn!
//E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0